انیمه سریالی سامورایی چشم آبی

انیمیشن سامورایی چشم آبی، نغمه‌ای از درد و انتقام

سامورایی چشم آبی یک انیمیشن سریالی اکشن و درام محصول سال ۲۰۲۳ از سرویس استریم نتفلیکس است. این سریال توسط مایکل گرین (نویسنده فیلم‌های لوگان و بلید رانر ۲۰۴۹) و امبر نویزومی ساخته شده و جین وو کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

انیمیشن سامورایی چشم آبی

داستان سریال

داستان سریال در دوره اِدو در ژاپن اتفاق می‌افتد و درباره زنی جوان به نام میزو است که به دلیل نژاد مختلط خود (اروپایی-ژاپنی) از جامعه طرد شده است. میزو برای انتقام از کسانی که او را طرد کرده‌اند، به یک سامورایی ماهر تبدیل می‌شود و با چشمان آبی منحصر به فرد خود، به مبارزه با دشمنانش می‌پردازد. میزو، با قدرت‌های به ظاهر مافوق بشری، که می‌تواند به تنهایی با تمام ارتش‌ها مقابله کند.

ژاپن دوران ادو که در آن مرزها بسته شده است و افراد خارجی (و کودکانی که از افراد خارجی متولد می شوند) “کمتر از انسان”، “هیولا” و “نجس” در نظر گرفته می شوند. چشمان آبی میزو او را به عنوان فرزند یک “شیطان سفید” به ارمغان می آورد. در حال حاضر تنها چهار مرد سفیدپوست در ژاپن زندگی می کنند و او قصد دارد همه آنها را بکشد. در فلاش بک‌های دوران کودکی‌اش، او را در عذاب بچه‌های محل می‌بینیم. او تنها توسط یک شمشیرساز نابینا نجات می‌یابد که با این باور که او پسر است (یا شاید وانمود می‌کند) او را به عنوان شاگرد خود می‌پذیرد.

یکی از لذت‌های بسیار سامورایی چشم آبی و تماشای آن لذتی واقعی دارد، صحنه های مبارزه مکرر آن است. همچنین تکنیک ساخت این انیمه که تلفیقی از 2بعدی و 3 بعدی است، به طرز حیرت‌انگیزی شما را مجذوب خود می‌کند. همین موضوع کافی‌ست تا چشم از سامورایی قصه با چشمانی آبی و نگاهی پر از درد، خشم و انتقام برندارید!

داستان انیمیشن سامورایی چشم آبی

سامورایی چشم آبی می داند که نقطه فروش اصلی آن داستانی حماسی و خشن از افتخار و انتقام است. میزو از بسیاری جهات یک فرد خارجی است، و ریشه کردن او را در یک سری مبارزات به ظاهر بی پایان که در ابتدا غیرقابل غلبه به نظر می رسد، آسان می کند. خیانت‌ها، تلاقی‌ها و سازش‌های اخلاقی فراوان وجود دارد.

سریال‌های مشابه

در اینجا به معرفی چند انیمه مشابه Blue Eye Samurai می‌پردازیم.

 

  1. Dororo: این سریال حول محور شخصیت اصلی، یک دزد یتیم و یک رونین به نام Hyakkimaru می‌چرخد. پدر رونین با 48 شیطان معامله کرد تا در ازای دست و پا، اجزای صورت و اندام‌های داخلی پسرش کنترل زمین را به دست آورد. هیاکیمارو که توسط یک پزشک به او قطعات مصنوعی داده است، در سفری است تا قطعات دزدیده شده خود را پس بگیرد و شیاطین را بکشد. از طریق این سفر است که Dororo را وارد زندگی Hyakkimaru کرد.

انیمه دورورو

 

2. Rurouni Kenshin: این انیمه که با نام Samurai X نیز شناخته می‌شود، پس از بازسازی میجی اتفاق می‌افتد. کنشین هیمورا یک قاتل سابق است که می‌خواهد شروع جدیدی در زندگی داشته باشد. زمانی که به کائورو کامیا، رئیس یک مدرسه کندو کمک می‌کند، فرصتی به دست می‌آورد که پس از محافظت از دوجوش، به او مکانی برای اقامت پیشنهاد می‌کند. در حالی که کنشین بسیار دوستانه‌تر از آنچه شهرتش نشان می‌دهد به نظر می‌رسد، و او شروع به ایجاد متحدان جدید در منطقه می‌کند، دشمنان جدید و قدیمی هر دو به دنبال او هستند.

انیمه رونین کنشین

 

3. Samurai Champloo: داستان سامورایی شامپلو زمانی شروع می شود که سه نفر در جریان یک دعوا در یک چایخانه با هم آشنا می‌شوند. از این سه، یک پیشخدمت به نام فوو دو نفر دیگر، یک رونین به نام جین و یک ولگرد به نام موگن را متقاعد می‌کند که یک سامورایی مرموز را پیدا کنند. این سه نفر باید در سراسر ژاپن سفر کنند تا این سامورایی را پیدا کنند که عطری شبیه گل آفتابگردان دارد.

انیمه سامورایی شامپلو

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟